A defekt sokszor a nem megfelelő gyártásból is keletkezhet

A defekt sokszor a nem megfelelő gyártásból is keletkezhet

Amikor autónkkal nap, mint nap közlekedünk, sokszor előfordulhat, hogy defektet kapunk. Ez a probléma természetesen a téli autógumi akció esetében is fennáll, habár télen inkább a csúszós útszakaszoktól kell tartanunk. Mivel a téli gumik alapanyaga nagyban különbözik a nyári társaikétól, ezért nagyon fontos, hogy a hideg beköszöntével tegyük fel az autónkra a téli abroncsokat. Ha defektet kapunk, akkor a gumi szerkezete megsérül. Ezt a szerkezetet felfoghatjuk úgy is, hogy egy nagy hálóként tekintünk rá. Ez a háló sérül meg, amikor defektet kapunk. Amikor ez bekövetkezik, nem csak egyetlen kötés szakad meg az abroncs szerkezetében, hanem akár több is. Ennek következtében olyan láncvégek keletkeznek, melyek szabadok. Azért, hogy ezek a kötések minél tovább tartsanak, tehát hogy minél ritkább esetekben kapjunk defektet, a gyártók már a gumi vulkanizálása során is nagyobb erőt fejtenek ki az abroncsra, hogy később is jól viselje az út viszontagságait. Ezért is érdemes utána néznünk az egyes forgalmazók gyártási folyamatainak, hiszen ha nem megfelelő a gyártási folyamat, sokszor járhatunk rosszul. Egy defekt magában nem túl drága, mégis, ha egy olyat sérülést sikerül kreálni az abroncs szerkezetében, amely teljesen szétroncsolja azt, akkor vásárolhatunk új abroncsot. Ha nincs szerencsénk, akkor egyből négyet is, hiszen ha régebben vettük az abroncsokat, nem nagy az esélye, hogy sikerül ismételten ugyan olyat találni, ráadásul egy darabot. Ezért mindig tájékozódjunk vásárlás előtt.